Fransmän verkar ha svårt att inse att landets storhetstid tog slut för snart 200 år sedan vid Waterloo. Förutom en skev självbild snedtänder de gärna när någon ”missbrukar” en av deras kulturella ikoner. Speciellt om det är jänkare som ligger bakom. Så upprördheten när McDonalds (tillsammans med Coca-Cola den ultimata symbolen för obra globalisering) använder nationalikonen Asterix i en reklam kommer kritiken och upprördheten som ett brev på posten. Själv tycker jag att den är rätt kul. Även DN har uppmärksammat den franska upprördheten.
Vilken sell-out!
Fast en väldigt snygg och kul sell-out!
Lite småkul. Frågan är hur McDonalds o Coca Cola skulle reagera om nån annan utnyttjade deras varumärken olovandes.
Ser att taket är grönt. Har sett en enda gröngul McDonaldslogo förut, en gång i New York. Betyder den nåt särskilt?
Ser inte husen i Asterix ut ungefär så där?
Hela Gallien är ockuperat.
target coupon code
Sacrebleu! « Shazam.se